2014-09-12

Glutenfritt liv

Glutenfritt bröd

Max min underbare son skulle beställa böcker på CDON och undrar om jag kan komma för att fixa med betalningen. Jag får pengarna senare fortsätter han. Vänta, säger han, du får inte titta än, du får inte se vad jag beställer. 
Ok... 
-Snart. Nu får du fixa.
Ler inombords och undrar lite vad som plötsligt är så hemligt. Låter det vara i lugn.

Det visar sig efter ett par dagars väntande att jag ska få en överraskning. Ivrig kommer han hem med paketet under armen och ska öppna det. -Du måste komma hit mamma. Det är en överraskning. 

Nyfiken och lite road över hans uppenbara glädje går jag till vardagsrummet där han klipper upp plastbanden och sen det skyddande wellomslaget. En riktigt bra design på wellpappskyddet ser jag.

Här, säger han och räcker fram en bok om glutenfri bröd. Recept. Nu kan du baka igen, fortsätter han med en ton av att; jag har fixat så min mamma mår bra och en samtidigt omhändertagande och vuxen ton med en gnutta stolthet. 

http://cdon.se/b%C3%B6cker/frej%2c_jessica/nytt_br%C3%B6d_%3a_baka_gott_utan_gluten-23487198



TACK, fina underbare son.



Inga kommentarer: