2015-01-06

Nytt År


Det är ett nytt år.
Ett gott år.

Det är vad jag önskar och det kommer jag att få.
Affirmationer. Tror starkt på dem.


Hemma

Se framför mig det jag önskar och då menar jag det jag i själ och hjärta önskar. Det kommer om jag ser det och tror att jag är värd det. Vet att jag är värd det.
Livet är en förunderlig vandring. Vi möter människor som berikar. Vi möter andra som gör tvärtom och även de är lärdomar. För mig. För att jag ska bestämma min riktning, mitt liv. 




Var vill jag leva. Hur vill jag leva. Med vem vill jag leva. Av vad vill jag leva. Frågor och svar jag själv bör svara på. Sedan och endast sedan ska dessa svar och viljan till att söka svar på dessa frågor leda till en livspartner om det är det jag önskar. Annars är det kanske just viljan och behovet att vara ensam med sig själv lära sig att leva och trivas och faktiskt älska sig själv den stora vägen till lycka. 



Då menar jag en balans i med- och motgångar. Jag menar att jag hanterar livets krokar eller upp och nedgångar med jämnmod. För det är livet. Det är det som gör min väg till den komplexa och unika väg som är bara min och den ska få vara det. Min väg. Min sanning och min vilja. 


Egoism. Kanske. Trots det menar jag att när jag väljer att se till min egen livsväg och lyssnar inåt så blir jag mer harmonisk vilket ger en mer harmonisk miljö runt mig vilket automatiskt gör att mina handlingar är mer harmoniska.

 

Det tar den tid det tar. Som det ska. Forserar jag så blir det ofta bakslag. Ta det lugnt tycks universum signalera. Var i nuet. Acceptera ett stillastående, vila och ta emot. Var. Lär dig att vara. 


Nästa gång hamnar allt i en enorm fors av händelser som gör att hela årets lugn spolas och ett korrelerande av händelser och människor gör att allt sker som jag önskat och det går blixtsnabbt. Livet är en fantastisk resa och jag tänker att jag ska ge mig mycket av det jag anser vara gott för mig detta år.


gemensam skörd från Hökvikens koloniområde 

 Jag ska ge mig upplevelser i form av musik, människor, möten, kulturer, mat, dans, glädje. Detta ska vara mina vägar till att ge mig ett lyckligt år. Ett år som i kombination med arbete ger mig frisk luft, meditation och träning. Ett enkelt sätt att ta vara på mig. 


Järna, Antroposofernas ljusfest 1:a advent

Mitt liv mitt val. 
Tack och lycka till Minna!

Du kanske även gillar
You may also like



Inga kommentarer: