2013-12-21

Gypsy

En väninna skulle fylla jämna år och det skulle firas med en stor fest.  
Mina barn var ganska små på den här tiden. På morgonen hade jag sågat itu en hel del silveröglor i verkstaden. Nu satt jag på stranden med en tång i varsin hand. Andra läste och fikade jag gjorde en dubbel ormlänk. Kikade efter barnen och arbetade i lugn takt. Tänkte sommar, sol, värme, kärlek, vänskap som jag planterade i kedjan. Tror på det. Att det jag tänker ger effekt. När barnen tröttnat och matsäcken var i magen var även kedjan klar. Dags att åka hem för kvällsmat. 
Jag åkte ned till vackra Sörmland för att gå på FESTEN. Mina kläder var enkla. Vit båtringad top med trekvarts ärm och raka linbyxor. Höga klackar och så smycket. Jag hade min kedja. Den behövde dock piffas upp lite. Tog alla stenar jag för stunden kände för och Gypsy var född. Den är en del av mina smycken än idag.


Färg och dans av stenar runt en kraftig handgjord kedja. 

silver, amber, turqoise, quarts chrystal, lapis lazuli...

Colour and dance of stones around a heavy handmade chain. 

Inga kommentarer: