2014-04-21

Inspirationsresa- Inspiration trip


Inspiration 


 Tidig morgon, Falun


Västerby Ateljeér visade på ett gäng otroligt duktiga keramiker. Åkte dit. Pirr i magen för jag har inte träffat dessa underbara människor på så många år. Trots en alldeles kort väg till varandra har vi fullt upp med det egna och livet. Skapandet och livet. Skapandet av livet. 


Pia Anliot and presumtive customers


Många underbara stunder minns jag från tiden då vi lärde känna varandra. En del personer har vi alltid kvar hos oss. Bär dem i våra hjärtan. Trots att det går fem och tio år mellan gånger då man ses så finns kärleken till den personen kvar. 


by Anna Kåks


Det är magiskt. Det är något jag är tacksam för. Det är verkligen inget jag tar för givet. Jag själv är fullt medveten om att livet kan rumla runt med en. Det tar tid att få ihop vardagen. Få den att fungera för att sen orka och faktiskt vilja träffa vänner. 


by Stellan Anliot


Pratade i verkstan Kruthuset 
om att jag önskade åka på en inspirationsresa snart.


Anna- Karin, Daniel Eriksson and Karin Mååg


Det kom snabbt. Som vanligt när jag uttalar något högt eller tydligt nog. 
Det var en ordentlig glädjekick att ses. Dessa personer är ca tio- femton år yngre än jag. Det jag inser är att vi pratar samma språk. Det är så enkelt. Det är samma funderingar, samma strider, samma kaos och det är ok. Samma är kanske att ta i men det är liknande. 


Daniel Eriksson and Anna Kåks


Vi kan prata utan att redigera och det är häftigt. Livet är häftigt när jag är i fas. Inser att jag är i fas när jag är med likasinnade. Behöver känna att jag är som andra. Det är viktigt samtidigt som jag är i ett yrke där jag ska finna min egen stil, min unika produkt som är autentisk. 


by Daniel Eriksson

in the background sculpture by Stellan Anliot


Håller mig som många av mina kollegor i min verkstad och skapar. Behöver så väl titta upp ibland. Se. Se och inse att jag behöver känna att jag hör till en gemenskap. Att jag är en del av samhället. 


 by Karin Mååg 

Så viktigt och kanske än mer när vi är konstnärer. 
Jag såg, jag pratade och jag skrattade. Jag plåtade jag pratade. Jag såg och jag pratade. Jag pratade och skrattade. 



 by Eleonor Boström


Det var en dag av gemenskap och denna vackra Västerby Ateljeér var full av besökande under de två timmar jag tillbringade där. 



by Sven Möller



Ceramics by Emelie Johansson


Hoppas dag två blev lika lyckad. 
För min del var det exakt vad jag behövde under denna underbart vackra påskhelg. 
Tack!


Made by Daniel Eriksson

2 kommentarer:

PiaPia sa...

HEJ FINASTE!!! Vilket fint inlägg och vad fantastiskt att du kom förbi!!! Så underbart, jag vill så gärna komma och ta en fika i din verkstad snart! Massa kramar/ Pia

MinnaJohanna sa...

Skrattar! Underbart! Älskade dagen som var min med alla er fina. Ser fram mot en låååång fika Pia!<3