2014-04-07

Regn ger färg- Rain gives colour



Silver, antique beads, reuce

Idag är det regn. Det är fuktigt. Det är grått. Det är ok. Naturen behöver det. Det blir färg. Det är likadant varje vår. Först blött sen sött. Det exploderar av energi och färg ute. Det går fort och varje vår är jag lika förvånad över hur snabb denna förvandling egentligen är.  

Så, idag tänker jag göra ingenting. Det är att vara. Att göra det som behövs, såsom middag. Inget annat är måste idag. Jag äter när jag vill, vad jag vill och hur jag vill. I morgonrock tar jag mig fram trots att klockan är över middag. Ledig betyder det. 

Här kommer lite färg till denna mulna dag. 
Pärlor och stenar såsom silvret är gammalt. En del antikt och en del återbruk. 
TACK

You may also like:

Today it´s rainy. It´s moist. It´s grey. It´s ok. The nature needs it. It will be colour. It´s the same every spring. First it´s wet and then it´s sweet. Everywhere is this explosure of energy. It goes fast and every spring I´m equally amazed at how fast this transformation really is.

So, today I´ll do nothing. That is to be. To do what is necessary, as dinner. Nothing else is a must today. I´ll eat when I feel like, what i feel like and how i feel like.  In my bathrobe I proceed despite the time being over midday. A day off. 

Here is some colour to this cloudy day. Beads and stones are as is the silver old. Some antique some reuce. 
THANKS

Du kanske även gillar
You may also like

http://creamorminnajohanna.blogspot.se/2014/02/godis-candy.html


Inga kommentarer: