2014-02-25

Ett JA- A YES

Tid till att vara. Bara vara. Det finns tillfällen i vardagen då jag kan vara så trött och förvirrad att jag bara har lust att gråta. Trots meditation. Så, vad beror det på? Att jag tror att min morgonmeditation ger mig den energin jag behöver för att arbeta extra mycket den dagen. Att jag inte behöver säga nej när det blir samtal som jag inte behöver ta emot på min lediga dag. Finns det en möjlighet att få säga nej. Nej till sitt arbete. Nej, till att jag inte orkar, vill eller kan svara på något som har att göra med mitt arbete. Nej, till att ta beslut och plocka fram schemat för en förändring just idag. Just när jag har klivit av mitt pass. Just när jag behöver vara någon annan än det som krävs av mig på mitt arbete. Nej, jag har inte tid. 

Kanske ett JA istället. JA, du stör. JA, jag är upptagen. JA, min tid i verkstaden är viktig. JA, jag tar betalt för mitt arbete i verkstaden. JA, jag har befogenhet att säga att jag VILL arbeta med mitt skapande just nu. JA, jag älskar min kreativa sida och att jag kan förverkliga min idéer i min verkstad. JA, jag vill arbeta även som anställd då det ger en balans som jag behöver just nu. 
JA, JA och JA.
JA, jag är både anställd och driver egen firma. JA, det kan göra livet lite rörigt. JA, jag har valt det själv. JA, jag vill fortsätta min anställning för jag trivs. JA, jag fortsätter att driva eget. 
JA, det är det mest intressanta jag gjort. JA, jag lär mig mer hela tiden. JA, jag utvecklas som person. JA, jag är tacksam. 
TACK

Inga kommentarer: