2014-01-20

Salsa



En sommarkväll på Kopparhatten, Falun
Salsa
A summerevening on Kopparhatten, Falun

Bàrbaro Fines y su Mayimbe, Konsert

Det fanns en inbokad konsert som skulle gå av stapeln den sista januari. Det märkliga i denna fantastiska möjlighet att få dansa det jag älskar mest just nu, salsa, var att det fanns ett motstånd till det hela.
Motstånd? Till salsa?

Jo, jag tog upp detta med min chef. Gjorde det redan när detta togs upp på socialt media. Det vill säga redan i höstas, i god tid innan jul åtminstone. Behöver vara ledig den helgen som är den sista januari. Konsert sista januari, kommer hem ca 5 på morgonen på lördagen. 
Det visade sig att en massa förändringar med personal och ledigheter under jul ( bl a min semester under julen) gjorde att det blev en del schemaförändringar. När jag fick ut februarischemat så visar det sig att jag är lagd heldagar under den helgen. Oj, jamen det fixar vi, svarade chefen. Jag tappade en del timmar, tvekade men ok. Jag hade ju satt mig på en lista för att åka gemensam buss ner till huvudstaden Stockholm.  

Nästa gång konserten kom på tal var när jag fick höra att sista dagen för att betala och anmäla sig för konsert och busstur var samma dag som jag sett att jag var schemalagd även den sista januari. Hänger ni med? Jag hade nu arbetstid enligt schema även den sista januari som är en fredag. Lördagen hade jag fått bort och nu visar det sig att jag även ska arbeta heldag på fredag. FREDAG ÄR DET KONSERT! Fick den utbytt till en annan dag under veckan, det var ju tillsagt redan för flera månader sen. Chefen fick nog trixa lite för att få till det. Äntligen! Nu kan jag åka.
Så, under den middagen med vänner får jag höra att sista dagen för betalning för fina bussen alltså har gått. Ok, jag får åka med detta par ned. Fint, TACK! Biljett? Jo, det fixar sig. Det finns några kvar och han bokar en åt dig. Ok, TACK! Nu var det på håret.

Kände trots allt en konstig känsla av att det kanske inte finns biljetter kvar. Kände efter och det var ok. Det var i sådana fall inte meningen att jag ska åka dit. Jag får fortsätta att lyssna på bandet på cd istället. Någon dag senare får jag reda på att bandet inte har möjlighet att komma till Sverige och att hela turnén är avbokad! De har inte fått något tillstånd. De kommer till sommaren eller hösten istället. 
Hm, ville universum säga mig något från början tänker jag...

Inga kommentarer: