2014-03-27

Rosen- The Rose



Sold! Thankyou


Jag har skickat iväg en beställning. Rosringen är nu såld! Tack. 
Jag har beställt material (Jo, sis jag är tvungen). Tacksam för en hel del beställningar. De ska tillverkas de ska poleras och de ska skickas. 
Tack!

Fick en ny upplevelse. I femton år har jag beställt material från Konrad Wahlström i Stockholm. Allt silver kommer därifrån. Mina första verktyg kommer därifrån. Mina lod och flussmedel, mina stämplar mm. Marianne på KW har många gånger fått använda sitt tålamod när jag ringt och med snäv budget beställt mina silvertrådar eller silverplåt. 

Jag ringde dit igen och en yngre röst svarar och jag blir tyst. Säger: ursäkta vart har jag kommit? %/(#"?:)
Jag är tyst. Försöker få ihop orden till Konrad Wahlström. Har jag inte kommit till KW, frågar jag till sist. Nej, du har kommit till %/#"?:).
Försöker höra och få till ett ord. Ok... en gång till, ber jag henne.  Hur kan hjärnan vara så trög när jag tror att jag ska höra KW som i alla år och nu hör något annat som jag omöjligt får ihop. Hon bokstaverar om inte med samma tålamod som ovanstående Marianne gjort så ändock trevligt. Bokstaverar fel och jag fattar inget av det jag skrivit ned. Skrattar och till sist får jag namnet på den nuvarande butiken som levererar mitt silver. 
KarAna Ädelmetall är det officiella namnet. 
Förklaringen till att jag missat detta är om jag tänker efter att jag haft ett lager jag nu nästintill arbetat slut på samt att jag arbetar mycket återvunnet. En annan anledning är att jag inte kommit fram till dem via telefon. De har haft problem med dem visade det sig. Nu fungerar allt och min nuvarande leverantör för minst lika många år är alltså KarAna. KarAna... Undrar vad det namnet kommer från.

http://www.konradw.se/

http://www.karana.se/


Du kanske även gillar
You may also like

http://creamorminnajohanna.blogspot.se/2014/04/garden-with-frozen-rose.html

Inga kommentarer: