2014-05-11

Jag har en plan två


Smältdegel



bronsgjutning

Arbetar i verkstan. Tiden går. Den går snabbt. Får saker gjorda och funderar samtidigt på kommande arbeten. 
Ser att jag har en hel del skrotsilver som ligger i fällen. Det samlas en hel del filspån och skrotbitar under arbeten månad efter månad. Nu är det dags att göra något av allt detta. Tidigare har jag skickat in det för att få det inbytt mot tråd eller plåt. Dock betalar jag med halva vikten av det jag lämnar in. Båda parter vinner på det.

Nu har jag dock kommit till att jag vill gjuta upp detta till smycken som är handgjorda men blir en serie som jag kan duplicera flera gånger om. Handgör allt. Så, en smältdegel och lite litteratur är det nu dags att inhandla. Sen kommer mina nya smycken som jag planerar. Det blir som vanligt unikt, färg och hantverk med kvalitet. 

Jag har en plan. 
Tack 

Inga kommentarer: