2014-05-13

Kors i taket


Vad ser jag upp till 

Det är något speciellt med korset som symbol. Jag tänker religion och främst kristendom. Jag tänker som symbol. Vad står den för. Vad vill jag som gör dem och du som bär den. 


Kors i silver, rosenkvarts, peridot, kvarts, svart odlad pärla, granat, rökkvarts, bärnsten, turkos

Cross in silver
rose quartz, peridot, quartz, black cultured pearl, garnet, smoky quartz, amber, turquoise

Gör kors med jämna mellanrum. Tycker om att arbeta med den som symbol. Som en form. Med respekt. Jag söker att hitta det unika även i det arbetet. Det är som att kors ska vara än mer unikt. Än mer personligt. Att jag vill och önskar att mina kors ska kännas att de är dina. Just dina. Du ser ditt kors och det är så det ska vara. Du känner det och vet vilket som är ditt. Oavsett vad du väljer att tro på. 
Jag tror. Jag tror på gott och jag tror på kärlek. 



Fläkt i Palolem, Goa, Indien

Fan in Palolem, Goa, India


Därför är mina starkaste och ändå mest arbetsamma symboler kors och hjärtat. Det tar emot och ändå finns en drift till att göra dessa starka symboler. 
Det är arbete. Eftertanke. Respekt. 
Kärlek

Inga kommentarer: