2014-05-16

Aruba Blue


Jeans och nagellack

Åkte in på stan för att äntligen till sist ta tag i mitt behov av nya jeans. Jag är liten. En av de som inte ska låta missnöjd med sin kropp enligt många. Det är dock så att jag som alla andra i vilken storlek som helst har missnöjesdagar. 

Varje gång jag kliver in i en provhytt så inser jag att jag önskar att jag var ute igen. En kaffe, en paus, en glimt av himlen, gärna sol, gärna vänner, gärna glädje. 
Så, här är jag med en son som ville med på stan för det var länge sen vi var nere. Han följde med och nu är vi inne på Carlings för att jag ska prova jeans. 


Hör med den nya trevliga tjejen om det finns baggy jeans. Nej, de har haft det men dessa var de till sist tvungna att skicka tillbaka för ingen vill ha dem. Ok. Men det finns killjeans som blir just baggy om vi tar en storlek som passar. 
Nu är vi inne på samma linje som jag varit inne på i flera år. Jag tar sonens gamla avlagda hängjeans och de blir pösiga för mig. Phu...

Önskar egna kvinnliga jeans som inte ser ut som strumpbyxor. Har ben som kompletterar min övriga lekamen och det betyder smala stickor. Så, jag ser gärna att jag har kläder som antingen är exakt som jag känner mig i stil. Tajt eller löst spelar ingen roll. Egentligen. Det som är viktigt är att jag ska kunna välja efter behov. Välja. Gillar inte ett alternativ som jag blir tvungen att ta som alternativ, då det inte finns min stil på byxor. Önskar kvinnliga byxor. Kvinnliga kläder för små kvinnor. Inte barnstorlek eller stretch för att det inte finns små kläder för vuxna kvinnor.

Tandkräm och läppbalsam på hälsokost. Check. 
Blå nagellack, har jag bestämt mig för, trots min miljömedvetenhet. Check. Vill känna mig kvinnlig. Behöver pigga upp mig. 
OCH JEANS.



Hälsokost med en tandkräm URTEKRAM, som får tänderna att kännas rena hela dagen.
Kicks har nagellacket essie, med namn från en karibisk ö, Aruba blue



Jeans. Det blev fyra olika jeans med till provhytten och två olika märken. Den ena sorten 399:- den andra 1199:-. Gissa vilka jag kan tänka mig om nu dessa strumpbyxor blir ett alternativ?! Ja, de för 1199:-. Diesel. Say no more.

Så, av vana och nyfikenhet går jag in på Byxshopen. Vilket enligt hemsidan heter Newport på damsidan. 


De har kläder i min storlek. Ja, plånboken gapar tommare än tänkt efter ett inköp, men det är kvalitet, stil, attityd om jag önskar det och dessa är i min storlek! För samma pengar som ovan, nästan.



Provhytterna denna lördag var fulla. Jag väntar, sonen säger "jag går ut". Jag nickar. Tänker att jag säger till när jag ska prova så får han vara smakråd. Tänk vad han kommer att vara en resurs den dag han shoppar med sin flickvän. Eller inte. 
Jag har nämligen lärt honom att vara ärlig. 
Det värsta jag visste var ett svar från mannen i mitt liv som svarade, du är fin i allt. 

En trött hjärna som min efter en lång arbetsdag orkar inte alltid tänka hela vägen vad gäller kläder. Har det som ett enkelt alternativ när jag snabbt ska svida om till salsakläder efter en kväll på arbetet. 
Har en omgång kläder på mig och dyker upp vid hans dörr. Det här eller... sen byter jag snabbt om till alternativ två och står vid dörren igen ...eller det här och ber om ett svar. Numer efter flera års träning kommer det blixtsnabbt och ärligt. Får även ett resonemang om jag önskar det. Uppskattar denna enkla metod.

Byxorna blev kvar på Newport. Klockan tickade och ett viktigt evenemang för kollega och vän började snart. Ville vara där i tid. 
Så, två av tre är inte illa pinkat. Byxor kommer de med. Snart. Snart är det sommar och jag kan ta en kjol om inte annat. 
Tack

Inga kommentarer: