2014-05-29

Telefon


Telefon för en kväll


Jag har under flera kvällar i rad sagt att jag ska lägga mig tidigt och vad händer. Jag sitter i telefon! Jag som sällan pratar i telefon. Underligt och på något vis känns det som jag gjort något fint. Pratat. Inte chattat, sms:at, instagrammat, fb:at, eller bloggat. Jag har som när jag var barn pratat ibland i timmar med en annan person som också vill prata. Kan dock tillägga att det varit med personer som nästan alltid varit i min generation. 

Att prata är trevligt. Tycker om att låta mina ord studsa mot en annan person. Den andra behöver inte alltid säga något bara jag hör det jag själv tänker. Med nästa person önskar jag ha kommentarer, jag önskar ett motstånd, jag behöver ett motstånd. 

Denna gång ett samtal med en vän som jag inte pratat med eller träffat på flera år. Vi pratade hälsa, ekonomi, mat, gluten, laktos, snuddade vid relationer och sen vidare till arbete, tillbaka till ekonomi och arbete och erfarenhet som ger trygghet för att sen komma till samtal om dans (salsa och bugg) och utställningar. 


Salsa på Kopparhatten en varm sommarkväll. 
Falun, Sweden
Salsa at Kopparhatten a warm summer evenening.

Tack för en trevlig kväll. 

Vad finns det mer att prata om. 

Inga kommentarer: